X
Wiadomości StockWatch.pl
AD.bx ad0c
RSS

OT Logistics może zainwestować 17,1 mln euro w modernizację portu w Barze

Opublikowano: 2017-01-11 14:52:49

Omawiane walory:

OT Logistics jako jedyna złożyła ofertę w przetargu na zakup 30 proc. udziałów w spółce Luka Bar AD BAR będącej operatorem portu w Barze (Czarnogóra).

otlog
22,70 +0,00 (+0,00%)

Komunikat prasowy

Zgodnie ze złożoną przez OT Logistics ofertą w przetargu na prywatyzację portu w Barze, łączna cena nabycia ok. 17 mln akcji, stanowiących 30% udziałów w Luka Bar AD BAR wynosi 7,1 mln euro. Dodatkowo, Spółka zaoferowała realizację programu inwestycyjnego o wartości 17,1 mln euro w ciągu trzech lat od daty nabycia akcji, z założeniem zwiększenia  konkurencyjności portu w Barze. Rozstrzygnięcie przetargu możliwe jest na przełomie I i II kw. 2017 r. Planowana transakcja wpisuje się w strategię Grupy i jej działania mające na celu  umocnienie  pozycji rynkowej na Bałkanach i w korytarzu transportowym Północ-Południe.

– Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju, której ważną częścią jest ekspansja na Bałkanach. Chcemy bowiem w pełni wykorzystać możliwości stwarzane przez umiejscowienie naszej działalności w korytarzu transportowym Północ-Południe, łączącym Bałtyk z Adriatykiem. Nabycie udziałów w największym porcie morskim w Czarnogórze otworzyłoby przed nami nowe szanse rozwoju. Wierzymy, że ta transakcja może przyczynić się to do budowania długofalowej wartości Grupy. – mówi Zbigniew Nowik, Prezes Zarządu OT Logistics.

Luka Bar AD BAR zajmuje się przeładunkami portowymi, magazynowaniem i składowaniem wszystkich typów towarów. Zdolności przeładunkowe portu w Barze wynoszą obecnie ok. 5 mln ton rocznie, a rata załadunkowa zboża na statek wynosi 3 000 – 3 500 ton na dobę. Przychody Spółki ze sprzedaży w 2015 r. wyniosły ok. 8,5 mln euro, podczas gdy EBITDA sięgnęła ok. 1,8 mln euro.

– Port w Barze jest strategicznie położony na Adriatyku i ma potencjał, by stać się jedną z głównych bram handlowych między Europą, Afryką i Bliskim Wschodem. Chcielibyśmy skutecznie rywalizować o klientów na nowych rynkach i dlatego zakładamy, że w ciągu najbliższych trzech lat moglibyśmy zainwestować 17,1 mln euro w rozwój portu. Naszym celem będzie znaczące zwiększenie wolumenu przeładunków w porcie, co może przełożyć się na rosnące zapotrzebowanie na pracowników wykonujących operacje portowe. – dodaje Zbigniew Nowik.

Czarnogórski port jest bezpośrednio skomunikowany siecią drogową i kolejową z Belgradem, stolicą Serbii. Lokalizacja portu umożliwia również dostęp do innych państw bałkańskich m.in. Albanii, Bośni i Hercegowiny, Macedonii, Kosowa, a także do Węgier. Tym samym, port w Barze stwarza szerokie możliwości wykorzystania transportu intermodalnego na Bałkanach. Port znajduje się również w odległości ok. 976 mil morskich od Kanału Sueskiego, co umożliwia dogodny transport drogą morską m.in. produktów rolnych do Afryki i na Bliski Wschód.

TE ARTYKUŁY RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ (o otlog)

  • OT Logistics zaproponował akcjonariuszom 7 zł dywidendy na akcję

    Słabsze wyniki grupy logistycznej za 2015 rok nie odbiją się na dywidendzie. Tegoroczna propozycja władz OT Logistics jest identyczna, jak dywidendy wypłacone w poprzednich dwóch latach.

  • 15 małych i średnich spółek do gry pod odbicie w 2016 roku

    Dom Maklerski Vestor prognozuje, że w drugiej połowie roku na warszawski rynek wrócą długo wyczekiwane wzrosty, które wyciągną WIG20 w okolice 2.000 pkt. Biuro w swoim portfelu na ten rok stawia na małe i średnie spółki z atrakcyjnymi wskaźnikami.

  • OT Logistics szykuje się do inwestycji za 150 mln zł

    Grupa logistyczna chce zbudować terminal masowy w Gdańsku. W pierwszym etapie ma to być port paszowy, który będzie przeładowywał 2,5 mln ton rocznie do 2018 roku.

  • OT Logistics: Rozwój wymaga finansowania

    Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics mówi o szczegółach inwestycji w chorwackim porcie, celach ogłoszonej niedawno emisji obligacji kierowanej do inwestorów indywidualnych, czynnikach wzrostu spółki oraz planach strategicznych na przyszłość.

  • Maklerzy prognozują 45-proc. poprawę zysku netto w OT Logistics

    Analitycy Vestor DM widzą 26-proc. potencjał w akcjach spółki z branży logistycznej. Biuro oczekuje, że dzięki udanym przejęciom BTDG i C.Hartwig, spółka w tym roku istotnie poprawi wyniki finansowe, pomimo zawirowań na lokalnym rynku węgla i kryzysu ukraińskiego.



Innowacyjna Gospodarka Dotacje na innowacje
Inwestujemy w waszą przyszłość
PARP
Współpraca
logo Equity Magazine Biuro Maklerskie Alior Bank
Bossa PayU Szukam-Inwestora.com