MZN Property realizuje strategię i poprawia wyniki finansowe
Omawiane walory: morizon
Grupa MZN Property (dawny Morizon) wypracowała 15,5 mln zł przychodów w okresie pierwszych 9 miesięcy 2017 r. W tym samym czasie zysk EBITDA wyniósł 2,2 mln zł, co oznacza wzrost o 35 proc. r/r, a zysk netto 1,3 mln zł – wzrost o 26 proc. r/r. Wzrost przychodów grupy o 26 proc. wynika zarówno ze stabilnego wzrostu segmentu nieruchomościowego, jak i dynamicznego rozwoju segmentu finansowego, który w tym czasie wypracował prawie 4-krotnie więcej sprzedaży i zwiększył udział w przychodach grupy do 24 proc.
Informacja prasowa, 28 listopada 2017 r.
– Konsekwentnie budujemy OneStopShop dla rynku nieruchomości. W wynikach Grupy coraz bardziej widać pozytywne efekty rozwoju segmentu finansowego. Cały czas inwestujemy w rozwój produktów finansowych, czego efektem jest integracja systemów FinPack z instytucjami finansowymi oraz uruchomienie projektu Lendi, umożlwiającego dokładne porównanie i szybką sprzedaż kredytów gotówkowych. – mówi Jarosław Święcicki, Prezesa MZN Property.
W samym III kwartale grupa wypracowała 5,2 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 20 proc. względem III kwartału 2016 r. Na wynik ten składa się 3,8 mln zł przychodów segmentu nieruchomościowego oraz 1,5 mln zł przychodów segmentu finansowego, co oznacza wzrost o 132 proc. r/r.
– Równie intensywnie rozwijamy segment nieruchomościowy. W III kwartale przygotowaliśmy działania związane z akwizycją użytkowników platformy OneStopShop, którą z sukcesem przeprowadziliśmy w październiku i listopadzie. Dzięki temu liczba wizyt w serwisach nieruchomościowych grupy wzrosła w październiku o 30 proc. r/r, a liczba pozyskanych użytkowników wzrosła o 42 proc. Jeszcze większe są wzrosty flagowego serwisu Morizon.pl – komentuje Jarosław Święcicki.
W IV kwartale grupa wprowadziła również zmiany w cenniku dla klientów profesjonalnych (pośredników nieruchomości) oraz sposobie ich rozliczania. Zmiany są rozłożone w czasie i częściowo będą widoczne już w wynikach IV kwartału, natomiast pełny wpływ na wynik będzie widoczny w kolejnych kwartałach 2018 r.
– Zwiększenie bazy użytkowników i zmiana sposobu rozliczania klientów profesjonalnych będą miały pozytywny wpływ na wyniki grupy MZN Property w 2018 r. Według naszych analiz, dzięki tym działaniom, średniomiesięczny przychód od klientów profesjonalnych powinien wzrosnąć w przyszłym roku o około 90 zł, czyli o ponad 40 proc. – dodaje Jarosław Święcicki.
W 2017 r. spółka przeprowadziła ofertę publiczną nowych akcji i pozyskała finansowanie na realizacje strategii budowy OneStopShop dla rynku nieruchomości. Ekosystem będzie oferował kompleksowe usługi na wszystkich etapach procesu zakupu i sprzedaży nieruchomości – w ramach 3 głównych obszarów: wyszukiwania, finansowania i dokonywania transakcji. Emisja akcji połączona była ze zmianą rynku notowań akcji, 5 lipca spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW.
– Naszym strategicznym celem jest budowa kompleksowego ekosystemu OneStopShop, który dostarczy zintegrowany zespół usług na przestrzeni całego procesu transakcji na rynku nieruchomości. Jedną z konsekwencji realizacji tej strategii była zmiana nazwy spółki na MZN Property, która została uchwalona przez akcjonariuszy i zarejestrowana przez sąd w III kwartale. Usługi rozwijane będą w ramach trzech głównych segmentów: nieruchomościowego, finansowego oraz wsparcia transakcji. – mówi Jarosław Święcicki, prezes zarządu MZN Property.