X
Wiadomości StockWatch.pl
AD.bx ad0c
RSS

Giełdowi producenci gier dostaną 15 mln zł dofinansowania z programu GameINN

Opublikowano: 2017-10-04 23:02:04

Omawiane walory: , , ,

Tegoroczna edycja konkursu organizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju nie była tak udana dla giełdowych spółek jak poprzednia, gdy na ich konta trafiło łącznie 58 mln zł. W sumie z siedmiu wniosków złożonych przez reprezentantów GPW tylko cztery zakwalifikowały się do dofinansowania.

W ramach II edycji konkursu GameINN Narodowe Centrum Badań i Rozwoju podzieli blisko 93 mln zł między 35 firm z branży gamedev.

W ramach drugiego konkursu do Narodowego Centrum Badań i Rozwoju zgłoszono 90 wniosków na łączną kwotę dofinansowania 234 mln zł. Ostatecznie tylko 38 z nich dostało pozytywną ocenę. Projekty te osiągnęły minimalne progi w poszczególnych kryteriach oraz uzyskały sumaryczną ocenę na poziomie co najmniej 15 punktów.

Tym razem NCBiR zasili branżę producentów gier wideo kwotą 92,76 mln zł. Tegoroczna edycja konkursu GameINN jest skromniejsza od poprzedniej. W ubiegłym roku między twórców gier wideo podzielono 116 mln zł i aż połowa tej kwoty trafiła konta ośmiu spółek z GPW. Sam CD Projekt zgarnął wówczas 5 grantów o łącznej wartości blisko 30 mln zł. W drugiej edycji kwoty pojedynczych dofinansowań są dużo niższe i tylko w kilku wypadkach przekraczały poziom 6 mln zł. W konkursie mogły brać udział przedsiębiorstwa lub konsorcja składające projekty o wartości od 0,4 mln zł do 20 mln zł. Co ciekawe, tym razem o wsparcie ubiegała się tylko jedna spółka notowana na głównym rynku. Za to małe studia z NewConnect złożył w sumie pięć wniosków.

Spośród notowanych na warszawskim rynku spółek największym wygranym tegorocznej edycji GameINN okazał się Vivid Games. Bydgoskie studio otrzyma blisko 8,7 mln zł na dwa zgłoszone projekty. Pierwszy dotyczy opracowania prototypu gry wykorzystującego model rzeczywistego współoddziaływania środowiska i pojazdów kołowych w czasie rzeczywistym na platformach mobilnych bazując na algorytmach symulacji fizycznych. W ramach drugiego bydgoskie studio opracuje innowacyjny system informatyczny w architekturze klient-serwer adaptujący i generujący poziom trudności gry (adapter i generator) w czasie rzeczywistym na podstawie zbieranych danych analitycznych z zakresu sprawności i umiejętności gracza.

– W efekcie realizacji prac B+R nad wynikowym adapterem trudności oraz generatorem poziomów w czasie rzeczywistym, powstaną prototypy gier (w silniku UE4 lub Unity). – dodała spółka.

Całkowity koszt realizacji projektów ma wynieść odpowiednio 6,3 i 6,7 mln zł. W obu wypadkach Vivid wnioskował o sfinansowanie 2/3 wskazanych kwot.

Mniej szczęścia miał The Farm 51. Spółka złożyła dwa wnioski. W pierwszym ubiegała się o 4,5 mln zł na realizację projektu wartego 6,79 mln zł. W drugim liczyła na 5,6 mln zł na prace badawczo-rozwojowe nad technologią nagrywania i generowania interaktywnego dźwięku, pozwalającego na wysokiej jakości imersję w VR i AR. Całkowity koszt oszacowano na 9,1 mln zł. Ostatecznie NCBiR zakwalifikowało do dofinansowania tylko jeden i w dodatku na mniejszą kwotę. The Farm 51 dostanie środki na opracowanie funkcjonalnego prototypu zaawansowanego generatora treści dodatkowych AUGOT, działającego w środowisku PC i mobile.

Identyczna sytuacja miała miejsce w wypadku Jujubee, które zamyka listę giełdowych zwycięzców konkursu. Katowickie studio złożyło dwa wnioski, ale tylko jeden przekroczył próg 15 pkt. Spółka otrzyma 1,34 mln zł dofinansowania na opracowanie framework’u do budowy systemów zachowań sztucznej inteligencji w wieloaktorowych grach czasu rzeczywistego typu grand startegy – GS-AIM (Grand Strategy Artificial Inteligence Mechanism). Całkowity koszt projektu to 1,95 mln zł.

Projekty wybrane do dofinansowania – spełniające kryteria i minimalną liczbę punktów.

Nazwa wnioskodawcy Tytuł projektu Koszt całkowity projektu Rekomendowana kwota dofinansowania Liczba przyznanych punktów
Vivid Games Opracowanie prototypu gry wykorzystującego model rzeczywistego współoddziaływania środowiska i pojazdów kołowych w czasie rzeczywistym na platformach mobilnych bazując na algorytmach symulacji fizycznych 6.324.643 zł 4.223.696 zł 20
Vivid Games Opracowanie innowacyjnego systemu informatycznego umożliwiającego adaptacyjne dostosowywanie poziomu trudności w czasie rzeczywistym, w wielu wymiarach przestrzeni cech gracza i dla różnych gatunków gier 6.653.267 zł 4.482.402 zł 19
Jujubee Opracowanie framework’u do budowy systemów zachowań sztucznej inteligencji w wieloaktorowych grach czasu rzeczywistego typu ‘Grand Startegy’ – GS-AIM (Grand Strategy Artificial Inteligence Mechanism) 1.946.295 zł 1.341.171 zł 16
The Farm 51 Opracowanie funkcjonalnego prototypu zaawansowanego genertora treści dodatkowych AUGOT, działającego w środowisku PC i mobile 6.789.415 zł 4.484.966 zł 15

Źródło: NCBiR

Granty z NCBiR otrzyma też kilka spółek, o których wiadomo, że mniej lub bardziej przymierzają się do debiutu na warszawskim rynku. W tym kontekście można wymienić Techland. Na konto branżowego giganta trafi blisko 3 mln zł. Wrocławska spółka zamierza zrealizować wyceniany na 5,8 mln zł projekt platformy online z rozbudowanym systemem społecznościowym i e-commerce, oraz zaawansowanym modułem analityki e-marketingowej.

Blisko 1,6 mln zł otrzyma Huckleberry Games. Poznańska spółka chce stworzyć Algorytm Prawdziwego Życia (APŻ). Całkowity koszt projektu to około 2,6 mln zł. Spółka jeszcze pod koniec czerwca br. złożyła wniosek do zarządu GPW o wprowadzenie do obrotu na NewConnect m.in. akcji sprzedawanych w ramach oferty publicznej. Zapisy na papiery Huckleberry Games złożyło 133 inwestorów. Spółka pozyskała w ten sposób ponad 2 mln zł.

Z pustymi rękami odchodzi notowany na NewConnect T-Bull oraz przymierzający się do wejścia na mały parkiet Cherrypick Games. Pierwsza spółka liczyła na pozyskanie 4,3 mln zł na opracowanie platformy do zarządzania treścią, zasobami graficznymi oraz interakcjami w multiplatformowych grach mobilnych (platformy G-CAMP). Całkowity koszt realizacji oszacowano na 6,22 mln zł. Projekt dostał tylko 13 pkt., a na dodatek nie spełnił dwóch kryteriów. Z kolei Cherrypick Games wnioskował o 3,9 mln zł na platformę do inteligentnej analizy danych generowanych w czasie rzeczywistym przez zachowanie użytkowników gier opartych na modelu freemium/free-to-play. Projekt co prawda dostał wymagane 15 pkt., ale nie spełnił dwóch kryteriów konkursu.

W ramach programu sektorowego GameINN planowane jest przeprowadzenie jeszcze dwóch konkursów. Ogłoszenie kolejnego przewidywane jest na drugi kwartał 2018 roku.

>> Ochrona przed ujemnym saldem, prowizje od 0,002% i średnie spready: DAX (0.79 pkt), EURUSD (0.2 pipsa), Złoto (0.11$), Ropa (0.02$). TMS wprowadza rewolucyjną ofertę >>

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

    - analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,
    - moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,
    - aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,
    - narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ (o farm51, Jujubee, tbull, vivid)



Innowacyjna Gospodarka Dotacje na innowacje
Inwestujemy w waszą przyszłość
PARP
Współpraca
Dom Maklerski TMS Brokers logo Equity Magazine Biuro Maklerskie Alior Bank
Bossa PayU Szukam-Inwestora.com

Polub stronę na Facebooku