Grupa CI Games uchyliła rąbka tajemnicy w kwestii wyników za 2017 r. Według wstępnych danych spółka wypracowała ponad 100 mln zł przychodów ze sprzedaży.
– Dysponując ponad 10 mln zł środków własnych i korzystnym finansowaniem bankowym o wartości 35 mln zł, jesteśmy dobrze przygotowani do realizacji kolejnych projektów – powiedział prezes Marek Tymiński, cytowany w komunikacie.
Studio podało też, że sprzedaż gry ‚Sniper Ghost Warrior 3’ przekroczyła własnie poziom 1 mln egzemplarzy. Jak podano, liczba ta obejmuje zarówno fizyczne nośniki, jak i dystrybucję cyfrową.
CI Games zamierza zrealizować przynajmniej 3 projekty do 2020 r. o łącznej wartości 100 mln zł.
– ‚Sniper Ghost Warrior 3’ był największym tytułem, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy i wydaliśmy. Pomimo przeciętnego przyjęcia tytułu przez media zaraz po premierze, kontynuowaliśmy ciężką pracę nad ulepszeniem gry. Udało nam się dopracować grę i zakończyć projekt z sukcesem – zaznaczył prezes.
Spółka ogłosiła również, że znacznie zmniejszyła swój wewnętrzny zespół deweloperski i jest gotowa podejmować nowe wyzwania z zespołem 30 osób, jednocześnie wykorzystując rozległą sieć podwykonawców w dalszym procesie tworzenia nadchodzącej gry z gatunku tactical shooter, podano w materiale. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom CI Games
– Decyzja o zmniejszeniu rozmiarów studia była najtrudniejszą decyzją, jaką podjąłem w ciągu ostatnich lat. Nigdy nie jest łatwo pozwolić odejść przyjaciołom i kolegom, z którymi pracowaliśmy od lat, jednak wierzę, że była to najlepsza decyzja, by pozwolić spółce ruszyć naprawdę do przodu. Jakość gier jest dla nas bardzo dużym priorytetem, nie tylko w kontekście nadchodzącej gry (tactical shooter), ale także dla każdej kolejnej gry, którą wprowadzimy na rynek. Trudności, które napotkaliśmy podczas tworzenia i premiery ‚Sniper Ghost Warrior 3’ były dla nas ogromną lekcją – podkreślił Tymiński.
Wskazał, że obecnie spółka wierzy w mniejsze, doświadczone zespoły jako podstawę odniesienia sukcesu w tej tak bardzo konkurencyjnej branży.
– Jednocześnie jesteśmy dumni z wysiłku naszego zespołu i szczerze chcemy podziękować wszystkim, którzy brali udział w pracach nad SGW3, ponieważ bez nich nie moglibyśmy nawet próbować dostarczyć graczom z całego świata grę kalibru AAA na trzy kluczowe platformy sprzętowe – zadeklarował szef studia.
W czerwcu 2017 r. CI Games ogłosiło nową strategię, zakładającą produkcję i wydawanie szerszej gamy gier. Spółka, wykorzystując rozległe doświadczenie w zakresie tworzenia i wydawania gier, prowadzi rozmowy z zewnętrznymi deweloperami, aby wprowadzić ich tytuły na rynek globalny. CI Games planuje, aby w najbliższej przyszłości znaczna część dochodów pochodziła z tej części działalności.
– Mamy wieloletnie doświadczenie, jako wydawca i deweloper gier. Dzięki temu bardzo dobrze rozumiemy wyzwania, które są częścią tych procesów – dodał prezes.
CI Games potwierdziło również, że prowadzi rozmowy z kilkoma uznanymi studiami dotyczące produkcji kontynuacji tytułu „Lords of the Fallen”. Spółka ma nadzieję sfinalizować rozmowy i rozpocząć produkcję w ciągu kilku najbliższych miesięcy, wskazano w informacji.
– ‚Lords of the Fallen’ to bardzo ważna marka w naszym portfolio. Spełnienie oczekiwań naszych fanów jest dla nas wyjątkowo ważne – dodał Tymiński.
Zaprezentowane wyniki mają charakter szacunkowy. Ostateczne wyniki zostaną przedstawione przez spółkę w skonsolidowanym i jednostkowym raporcie rocznym CI Games za rok 2017, którego publikację zaplanowano na 27 marca 2018 roku.
CI Games to producent i dystrybutor gier komputerowych, notowany na GPW od 2007 r. (początkowo jako City Interactive).